.

.

Tuesday 2 August 2011

...Ramadhan Yang Membawa Seribu Erti Buatku...

Syukur, kerana masih dipertemukan lagi dengan bulan yang cukup indah ini....kehadirannya dinanti, dan pemergiannya dirindui....

Bila sebut tentang puase, sume orang "esited" tak kira la...yang kecik, hingga yang dewasa....sume rasa sonok...bagi kanak-kanak sonok bila time nak tiba raye...al-maklumla, dapat penuhkan poket, leh buat pertandingan lagi sape yang dapat duet raye paling banyak dikira terer ah....(terer bab2 menjaja umah owang...sama la 2 ngan aku dulu....hihi~). Bagi yang dewasa plop...tentulah nak beraye sakan kan, baju nak "merelip" punye...umah compem bertukar colour bila nak raye, sume nak nampak baru lah senang cite...haha...al-maklumlah takut kalah dengan jiran sebelah....hak3...:P (2 owang dolu2, skang insayaAllah da tak de cam 2....ekeke~ )

oHhh...bila puase, windu plop time tecik-tecik dulu...saat paling meriah dalam hidupku...sonok sangat time 2...p terawih sambil berjalan ramai-ramai, tak tahan siap bawak bekal 2...hahaha~ sembahyang beberapa rakaat, turun la p makan-makan....kat depan masjid 2 lak memang macam-macam orang berniaga, kerang,,,kopok,,,rojak buah,,,buah campur,,,ikan tepung,,,ayam tepung,,,owhhh leh dikatakan macam-macam la..."kecur air liur aku tiba-tiba neh...he" pas siap makan-makan tibe lak time tuk maen-maen kat luar masjid 2...biase la, ramai "geng"...permainan yang paling besh maen kat masjid 2 ialah "berebut tiang"...ahaha~ syok tul time 2...


Dekat-dekat owang nak rakaat terakhir kitorang pun cepat-cepat la masuk lam masjid balik...n berlakon kunun-kunun ngah "tahayyat akhir" gak...hihi~ biase la takut kena marah ngn mak masing-masing....^_- Pas2 nak balik, kitorang la owang yang paling laju...bukan pe, takut ilang selipor...ahaha...(alasan terbaek wokk...) balik jalan ramai-ramai....sampai jew umah, rehat-rehat jap...pas2 maen badminton lak, memang besh ah...sampai kul 12 malam pun maen lagi...memang aktiv glerr ah time tuh...memang nangis klu "Rashid Sidek" tengok kitorang maen ari-ari, die pn tak maen cam 2...(just maen suka-suka...tak pandai sangat pon..he) tu tak tibe part maen mencun lagi...memang kitorang terer ah...cakap jew mercun pe, sume maen...mercun bola, ketumpat, jet, katak, mancis...sume la (da lupe da name-name mercun lagi..kui3) mercun buluh pun da pernah maen time duk umah sepupu aku dulu kat ketereh...syokk!!! kedai yang jual mercun tu pn maju glerr....cz ari-ari kitorang g beli...nak tunggu abeh puase ntah brape puluh henggit ntah abeh beli mercun...windu nye time tuh...uhuhuuu~ :(


Windu nak jadi tecik balik, windu rutin harian dulu....windu semua nya...cz da besau-besau ni da tak boley cam dulu...tapi kite tetap "geng" sampai bila-bila....kawan yang sentiase aku windu dan masih BBF aku sampai skang...."nija" n "ashe".....banyak sangat kenangan tecik-tecik dulu...


Cz masa tecik aku banyak sangat kenangan....n boleh dikatakan permainan bermusin...orang maen "wau" aku maen "wau"...time maen "guli" aku pun sama...paling besh masuk sungai, ari-ari mami aku p cari bawak rotan kat tangan...hak3...da x de tempat laen da klu x g sungai...he... pokok, sume pokok aku panjat (tolak pokok kelapa jew...he) adussss.....windu banget waktu tecik-tecik dulu....uhuhuuuu~

ni la K.A.M.I...kanak-kanak "Rebina" 
...at Jerang Linang Jun 2011..


Oke2 da jauh sangat aku membebel ni, n da jauh menyimpang dari tajuk asal "Ramadhan" aku time tecik-tecik dulu....bukan pe, mengimbas kembali..hihi~ ni hanya sebagai kenangan TERINDAH aku yang akan aku simpan sampai bila-bila  n sebagai kenangan abadi yang tidak terjual di mana-mana...! luv u oll's a lot...muahhh! ^_^

Hanya sedikit-sebanyak "kisah aku" wak2 tecik-tecik dulu....klu nak story sume memang x abeh neh...hikss! :p

No comments:

Post a Comment