.

.

Tuesday 20 December 2011

Tanpa Kata...

Bila hati sudah rapuh...
Segalanya tak keruan...
Duduk tak betul, bangun lagi tak betul...
Makan sekadar mengalas perut dari berkeroncong tanpa irama merdu...
Sakait...hanya itu yang mampu diucapkan...

Terlalu berat takdir yang dilalui...
Terlalu berat sehingga menyiksa diri...
Entah di mana silapnya...
Entah di mana salahnya...

Ya Allah,,,
Terlalu lemah untuk aku mengharugi semua ini...
Aku yang terpedaya,,..
Atau aku yang teraniaya...?

Tuhan...
Beri aku segala petunjuk-Mu Ya Latif...
Masih panjang perjalanan ini untuk diredahi...
Mungkin ini ujian hanya sebesar zarah yang tak dapat aku tanggung...
Dan mungkin masih terlalu banyak ujian yang harus aku pikul di masa depan..?
Mungkin, sebab itu aku harus kuat Ya Rahman...
Dan aku harus tabah dalam mengharungi segala dugaan-Mu ini Ya Rahim...

Pedih...
Amat pedih...bila sesuatu yang diharapkan gembira,,
Bertukar duka sekelip mata...
Kerana manusia itu bisa berubah...

Dari sakit lama yang masih belum sembuh...
Datang lagi kesakitan baru yang entah bila akan hilang...hilang...dan pergi...
Maha berat ujian ini...untuk aku terus tabah, menjadi manusia yang ada pegangan,..
"Ingat Allah Sentiasa"

No comments:

Post a Comment