.

.

Saturday 28 May 2011

~ 18 DiSeMbEr ~

      Aku harus kuat ngn diri aku…hidup masih panjang, dan terlalu indah untuk disia-siakan…sepenat mana sekalipun ngn diri sendiri, bak kata orang..”live must go on” he…(banyak la ko). Penat ngn keje…penat ngn PJJ(penempang jarak jauh…haha~) itulah yang aku rasa, memang menguji tahap kekebalan aku betul lah…terpaksa korbankan segala-galanya…wang, masa, tuntutan keje…dan juga” kereta”(compem korang confius kn…huhu~) :p  InsyaAllah ini jalan yang aku pilih n akan aku tempuhi jua demi kehidupan yang terjamin suatu hari nanti tanpa bergantung harap pada sesiapa, untuk buktikan pada semua bahawa aku juga mampu  berjaya. First skali aku nak buat mami n papa berbangga dengan ku…itu matlamat utamaku…Aminnnn……

18.12.2010 (3 hari selepas bestday aku n 3 ari sebelum bestday kakakku *k’ely)

Meh nak dengor pasal story korbankan kete neh…huuuuhuuuhuuu~~

      Macam kebiasaan aku dan kakak ku…pegi kelas sama-sama, balik kelas sama-sama…cewahh! Romantik bukan…haha~ cam biasa, pas abih kelas…kitorang pn x sabor2 nak balik umah ni…badan da penat sangat, mata da mula berat…2 hari kelas full time..dari 8pg sampai 12 tgh mlm..(just rehat untuk menyempurnakan tuntutan ilahi dan mengisi tangki perut yang da menyanyi lagi rock star..he) okie-okie…sambung balik pada cite asal…lepas jew abih kelas…kitorang bertolak balik dari Kb ke K.krai…x la jauh sangat kan…tapi perasaan da membuak-buak terfikir katil empuk, bantal bucuk n selimut yang gebu-gebu kat lam bilik aku…a’hhhaa!

       Nak dijadikan cite…asalnya aku yang nak jadi pilot, tapi disebabkan badan da x larat sangat da…kakak ku yang masih kebal jadi pilot ari 2..macam kebiasaan, bawak macam biasa, x de la laju sangat…n ujan renyai2…memang best la aku kat tepi  da mula nak lentok…(sempat la jugak t’mimpi kejap..he).
Kitorang berhenti Mc’D beli eskem O’reo….fuhh, segar tetiba mate ni..


       Pastu sambung perjalanan cam biasa….sambil borak-borak kosong n dengar lagu…sampai kat “fly over”Machang, tetiba sesuatu yang tak diingini berlaku…sebaik jew nak turun dari fly over 2, ade subuah kenderaan yang datang dari arah bertentang masuk jalan kitorang….memang jelas depan mata..sempat aku bagitaw kakaku time 2, tapi die suh aku diamkan diri cz die cuba nak kawal keadaan…..tp tiba-tiba….”Dummmmm!!!” satu rempuhan kuat berlaku…apa lagi, abih melambung Mc’D yang ngah aku pegang. Hanya Allah yang tahu perasaan kitorang time 2, aku pun x ingat apa yang ade lam fikiran aku time 2…kosong….

       Aku hanya nampak keadaan sekeliling gelap…dan tiba-tiba kete yang kitorang naik berhenti betul-betul kat bahu jalan bertentang dengan jalan kitorang tadi, (comey lak die berhenti macam tengah parking lak keadaannya…langsung tak menghalang jalan atau tergelongsor ke dalam longkang besar yang hanya beberapa langkah sebelah kiriku) betul-betul menghadap jalan bawah fly over ke Tanah Merah…maksudnya jauh gak ahh kitorang berpusing tadi…patut pn rasa cam naik “roller coster”. Nasib baek x jadi ape-ape, just luka-luka kecil n lebam-lebam badan. Ya Allah…hanya itu yang tersebut di mulutku…tetiba terfikir yang Allah masih sayang dan beri peluang untuk kitorang. Takut hanya Allah yang tahu,…sebaik jew kereta berhenti kitorang turun dari kete 2 yang sebelah da hancur, pemegang tayar da patah…memang ajaib kakakku x tersepit, kalau tengok keadaan kat dalam kete memang da x de ruang tempat letak kaki da kat belah pemandu..sesungguhnya Allah maha penyayang. Kitorang turun dari kete time 2 ujan masih renyai-renyai turun…kitorang cari kenderaan yang merempuh tadi, ingat ke pajero 2 da lari, tapi pejero tersebut jauh masuk jalan kitorang tadi, so keadaan da jadi cam tertukar jalan lak.

       Pajero 2 just tayar depan yang tercabut…maklum la lawan “sang kancil” jew kan..kitorang la yang parah…huhu~. Hampir 5 minit gak kitorang duk lam gelap 2, baru la ade orang2 berhenti tolong…aku n kakakku time 2 da nangis da…perasaan da bercampur gaul time 2. Kakakku call kat umah, cll papa, mami n hubby die…pas ramai orang dekat kitorang, barulah pak cik yang kete pajero tadi berhenti, ingat nk tanya khabar ke apa, rupanya datang nak marah2,..cishhh! mati-mati cakap kitorang masuk jalan die…maybe die terkeliru jalan 2 berlapis-lapis, malam n keadaan ujan renyai2…! Nasib baik masih ada hamba Allah yang prihatin…die datang dan tiba-tiba membela kitorang…Alhamdulillah…dan akak 2 dan family die juga yang menjadi saksi kitorang kat balai polis.

       Tapi cite ni x abih sampai sini jew…masih panjang n tak taw bila nk selesai cz kete pn da jadi cam besi buruk , tersadai..da x leh guna (total lost) n kes tergantung sebab tuan empunya pajero 2 “hero”…x nak mengaku salah n maybe ade la unsur-unsur rasuah ngn pihak atasan….2 biarlah menjadi rahsia…Wallah’hualammm…..huhu~

Aku syukur kerana Maha Pencipta masih sayang dan memberi peluang kepada kitorang…@_@

ni la "sang kancil" yang jadi mangsa...huhu~



No comments:

Post a Comment